На сьогодні, на балансі ВГО „Українська Служба Порятунку” не має жодного транспортного засобу. Всі автомобілі, мотоцикли, водний транспорт, що використовується організацією до виконання Статутних завдань є власністю членів-працівників організації. ВГО „УСП”, відповідно до вимог Законодавства, орендує такий ТЗ у члена організації, і надає його у оренду його-ж власнику (або тому члену організації, який прийшов до УСП з цим ТЗ). Цей хід застосовується для можливості повноцінного залучення такого ТЗ: обладнати його відповідним чином - як спеціальний автомобіль, нанести на нього відповідні (зареєстровані Міністерством Юстиції України та Патентною Палатою України) логотипи, тощо (крім нанесення таких логотипів, для популяризації інформації про діяльність організації, ми використовуємо невеличкі наклейки, які можна наліпити на авто чи мотоцикл, водний транспорт, розміщаємо логотипи на подарунковій продукції: запальнички, попільнички, канцелярські товари, годинники тощо).
Повернемося до кольрографічних схем: на ТЗ, які використовуються у роботі УСП розміщуються кольорографічні схеми, які розроблені організацією, затверджені відповідно до Статуту (п.1.6) Радою Управління УСП, і зразки яких, виключно для інформування державних органів, направлені до Центру Безпеки Дорожнього Руху та автоматизованих систем МВС України.
За цими кольорографічними схемами, ТЗ визначаються, як: оперативні, споміжні та ті, що містять рекламу про діяльність організації. Виникає питання про Законне отримання дозволу розміщення реклами на ТЗ!?
Саме тут вступають в силу Закони України «Про об`єднання громадян» та «Про рекламу». Так, стаття 20 Закону «Про об`єднання громадян” засвдчує: «Для здійснення цілей і завдань, визначених у статутних документах, зареєстровані об'єднання громадян користуються правом розповсюджувати інформацію і пропагувати свої ідеї та цілі», та ст.. 12 Закону України «Про рекламу» свідчить: «Соціальна реклама - інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку):
1. Рекламодавцем соціальної реклами може бути будь-яка особа.
2. Соціальна реклама не повинна містити посилань на конкретний товар та/або його виробника, на рекламодавця, на об'єкти права інтелектуальної власності, що належать виробнику товару або рекламодавцю соціальної реклами.
3. На осіб, які безоплатно виробляють і розповсюджують соціальну рекламу, та на осіб, які передають свої майно і кошти іншим особам для виробництва і розповсюдження соціальної реклами, поширюються пільги, передбачені законодавством України для благодійної діяльності», а маючи на увазі те, що і сама організація є неприбутковою, і всі її програми є соціальними - ми робимо висновок, що для розміщення відповідних логотипів, інформації про діяльність організації в соціальному напрямку - потрібен лише дозвіл законно зареєстрованої державою організації (насправді, це цілий пакет документів), яка в своїй діяльності не має метою отримання прибутку.
Про те, організація, дотримуючись можливостей за законом: «майно законно зареєстрованої громадської організації охороняється законом» - відслідковує незаконне використання і власних логотипів і символіки. Нажаль, випадки незаконного та незрозумілого використання логотипів організації зустрічається. Про те, цим питанням, після виявлених фактів – займається правоохоронна система. На сьогодні – вдало (за період 2010 року, в м. Києві, працівниками ДАІ «перехоплено» 5 таких плагіатів)! Найчастіше, після того, як власник авто власноручно здирає з автомобіля (мотоцикла) незаконно наліплені символи чи написи та сплачує за послуги з транспортування та зберігання ТЗ на штраф майданчику – автомобіль чи мотоцикл повертається до його власника. Така схема роботи подобається правоохоронній системі, а ми саме таке «навчання» підтримуємо.
Не можу минути питання, яке хвилює багатьох, про-те поки-що не знайшло відображення у листах: використання спеціальних проблискових маячків оперативними підрозділами організації. Так, на ТЗ спеціалізованих загонів сприяння учасникам дорожнього руху «Дорожний Патруль» устатковані жовті (автожовті, помаранчеві) проблискові маячки, та проблискові сигнали білого кольору. В свій час, у нас були проблеми з їх використанням, про те, в результаті проведених юридичних заходів все-ж було з`ясовано, що в своїй діяльності організація абсолютно правомірно використовує такі засоби додаткового інформування учасників дорожнього руху, і допомогли нам у визнанні правомірності їх використання саме керівники ДАІ МВС України. Більш докладно можна прочитати про це в ПДР, ст. 9, підпункт «Д» (2010 рік) та в ДТСУ 3849-99 «Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки написи та спеціальні сигнали транспортних засобів оперативних та спеціальних служб».
Незважаючи на те, що ці сигнали не дають переваги у русі, від імені всієї організації я вдячний всім учасникам дорожнього руху, які у разі необхідності пропускають або поступаються шляхом нашому транспорту, розуміючи, що він квапиться на надзвичайну подію, або-ж до людини, яка потрапила у біду!
|